•
Spelling Bee (heceleme yarışması) etkinliği, öğrencilerin kelimeleri doğru hecelemeleri için pratik yapabilmelerini sağlar. Heceleme önemlidir çünkü okumalarına yardımcıdır. Sesler ve harfler arasındaki bağlantıyı pekiştirir. Çok sık karşılaşılan kelimeleri öğrenmenin hem okuma hem de yazma da yardımcı olduğu görülmüştür. Heceleme ve okumanın aynı zamanda ortak bir faktörü vardır, dildeki yeterliliktir.
Sınıf Hedefleri
5. Sınıf Hedefleri:
İngilizce derslerinde öğrencilerimizin yabancı dili seven, bir dili kullanırken kendine güvenen, öğrendiklerini paylaşan, farklı dil ve kültürler hakkında bilgi sahibi olan, öğrenmeye istekli, İngilizce kitaplar okuyarak, filmler izleyerek, farklı kültürden kişilerle konuşarak ve müzik dinleyerek yaşamlarının içinde İngilizceyi de doğal olarak barındırabilen bireyler olarak yetişmeleri hedeflenir.
5. sınıflarda öğrencilerimiz yoğun bir İngilizce programıyla karşılaşırlar. Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve öğrenme şekilleri göz önünde bulundurularak hazırladığımız müfredatımızda dinlediğini anlama, kendini yazılı ve sözlü ifade etme, okuduğunu anlama, bir hikayeyi ya da diyaloğu canlandırma aktiviteleri yapılır. Aktivitelerimiz çoğu zaman görsel-işitsel materyaller, gerçek objeler kullanılarak interaktif etkinliklerle desteklenir. Müfredatımıza uygun konularla proje hazırlama ve bu projeleri arkadaşlarına sunma, bir hikaye oluşturup, sunumunu yapma ya da canlandırma gibi aktivitelerle İngilizce kullanımında pratiklik kazandırıp, kendilerine daha çok güven duymalarını sağlamak hedeflenir.
Sonuç olarak 5. sınıf sonunda öğrencilerimiz bir problemi çözerken veya herhangi bir olay ile ilgili düşüncelerini belirtirken, bir olayı anlatırken İngilizceyi rahatlıkla kullanabilirler. Aynı zamanda ilgi duydukları konular hakkında paragraflar yazabilir ve bunları sunabilirler. Geçmişteki deneyimlerinden ve gelecekteki planlarından bahsedebilirler. Bunlara ek olarak kendi kendilerine rahatlıkla istedikleri konu hakkında araştırma yapabilir ve edindikleri bilgileri kısaca arkadaşlarına sunum yaparak bir topluluk karşısında İngilizce konuşma öz güvenine sahip olurlar.
6. Sınıf Hedefleri:
Başkent Üniversitesi Başkent Ortaokulu İngilizce zümresi olarak; öğrencilerin dinleme, okuma, yazma, konuşma ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak İngilizce dilini öğrenmelerini amaçlar. Okulumuzun İngilizce programı hedefi; İngilizceyi yazılı ve sözlü olarak akıcı bir biçimde kullanabilen, çeşitli yerli ve yabancı kaynaklı metinleri okuyabilen, bağımsız, yaratıcı, çözümsel ve eleştirel düşünme becerisi gösterebilen öğrenciler yetiştirmektir. Okulumuz yabancı öğretiminde “Ortak Avrupa Dil Öğretim Çerçeve Planı’nı (C.E.R.F) esas almaktadır.
Bunun yanı sıra İngilizce derslerinde öğrencilerimizin yabancı dili seven, bir dili kullanırken kendine güvenen, öğrendiklerini paylaşan, farklı dil ve kültürler hakkında bilgi sahibi olan ve onlara saygı duyan, öğrenmeye istekli bireyler yetiştirmeyi hedefler. Programımız İngilizce kitaplar okuyarak, farklı kültürlerden kişilerle konuşarak, müzik dinleyerek yaşamlarının içinde İngilizceyi de barındırabilen doğal bir öğrenme ortamı sağlamayı hedefler.
6. sınıfta aktivitelerimiz hem dil bilgisi hem görsel materyal kullanılarak öğrencilerimizin güncellikleri takip ederek interaktif etkinliklerle İngilizceyi rahat bir şekilde kullanmalarına yardımcı olmayı hedefleriz. Yıl içinde kullanacağımız kitaplar dikkatle seçilir ve güncel konular üzerinde mutlaka durulur. Müfredatımıza bağlı olarak, uygun proje hazırlama, hikâye anlatma, kişileri ve yerleri tanıtma gibi aktivitelerle öğrencilere yabancı dilde sosyal ortamlarda kişilerle iletişimi kolaylaştıracak becerileri kazandırmayı hedefleriz. Ders içi etkinliklerde öğrenme ortamı teknoloji ile desteklenir, sınıf içinde ve sınıf dışında yapılan ders ve etkinliklerde sözel ifadeler kullanabilmeleri sağlanır.
6. sınıfın sonunda, öğrencilerimizin günlük hayatta rahatlıkla konuşabilir hale gelmeleri ve herhangi bir olay ile ilgili fikirlerini belirtirken İngilizceyi rahatlıkla kullanabilmelerini hedefleriz. Öğrencilerimiz gelecek hakkındaki planları ve geçmişte yaşadıkları küçük olayları rahatlıkla ifade edebilir duruma gelirler.
7. Sınıfı hedefleri:
Öğrencilerimizin yabancı dili seven, bir dili kullanırken kendine güvenen, öğrendiklerini paylaşan, farklı dil ve kültürler hakkında bilgi sahibi olan, öğrenmeye istekli, İngilizce kitaplar okuyarak, filmler izleyerek, farklı kültürden kişilerle konuşarak ve müzik dinleyerek yaşamlarının içinde İngilizceyi de doğal olarak barındırabilen bireyler olarak yetişmeleri hedeflenir.
7. sınıfta öğrencilerimizin bireysel farklılıkları ve öğrenme şekilleri göz önünde bulundurularak hazırladığımız müfredatımızda dinlediğini anlama, kendini yazılı ve sözlü ifade etme, okuduğunu anlama, bir hikayeyi ya da diyaloğu canlandırma aktiviteleri yapılır. Aktivitelerimiz çoğu zaman görsel-işitsel materyaller, gerçek objeler kullanılarak interaktif etkinliklerle desteklenir.
7. sınıf sonunda öğrencilerimiz bir problem çözerken veya herhangi bir olay ile ilgili düşüncelerini belirtirken, bir olayı anlatırken İngilizceyi rahatlıkla kullanabilirler. Aynı zamanda ilgi duydukları konular hakkında paragraflar yazabilir ve fikir sahibi oldukları konularda karşılarındaki konuşmacıya sorular sorabilir ve kendilerine yöneltilen soruları yanıtlayabilecek seviyeye ulaşmış olurlar. Bunlara ek olarak kendi kendilerine rahatlıkla istedikleri konu hakkında araştırma yapabilir ve edindikleri bilgileri arkadaşlarına sunum yaparak bir topluluk karşısında İngilizce konuşma öz güvenini kazanırlar.
8. Sınıfı hedefleri:
Öğrencilerimizin yabancı dili seven, bir dili kullanırken kendine güvenen, öğrendiklerini paylaşan, farklı dil ve kültürler hakkında bilgi sahibi olan, öğrenmeye istekli, İngilizce kitaplar okuyarak, filmler izleyerek, farklı kültürden kişilerle konuşarak ve müzik dinleyerek yaşamlarının içinde İngilizceyi de doğal olarak barındırabilen bireyler olarak yetişmeleri hedeflenir.
Öğrencilerimizin bireysel farklılıkları ve öğrenme şekilleri göz önünde bulundurularak hazırladığımız müfredatımızda dinlediğini ve okuduğunu anlama, kendini yazılı ve sözlü ifade etme, bir hikaye ya da diyaloğu canlandırma aktiviteleri yapılır. Aktivitelerimiz çoğu zaman görsel-işitsel materyaller, gerçek objeler kullanılarak interaktif etkinliklerle desteklenir. Aynı zamanda onları lise giriş sınavlarına da hazırlamayı hedefler.
8. sınıf sonunda öğrencilerimiz bir problem çözerken veya herhangi bir olay ile ilgili düşüncelerini belirtirken, bir olayı anlatırken İngilizceyi rahatlıkla kullanabilirler. Aynı zamanda ilgi duydukları konular hakkında paragraflar yazabilir ve fikir sahibi oldukları konularda karşılarındaki konuşmacıya sorular sorabilir ve kendilerine yöneltilen soruları yanıtlayabilecek seviyeye ulaşmış olurlar. Bunlara ek olarak kendi kendilerine rahatlıkla istedikleri konu hakkında araştırma yapabilir ve edindikleri bilgileri arkadaşlarına sunum yaparak bir topluluk karşısında İngilizce konuşma öz güvenini kazanırlar. Aynı zamanda lise giriş sınavlarına da en donanımlı şekilde hazırlanmış olurlar.
Yabancı Diller Sosyal Etkinlik
5.Sınıf Sosyal Etkinlik Kulübü:
5. Sınıflar için bu sene öğrencilerimiz onlara İngilizceyi sevdirecek, onları motive edecek nitelikte aktivitelere dahil olacaklar. Kulüp derslerinde öğrencilerimize seviyelerine uygun, İngilizceyi ana dil ortamında keşfedebilecekleri bir çevre dizayn edilecektir. Aktiviteler genel olarak sanat ve zanaat, oyunlar ve hobiler, üç boyutlu resimler (diyoramalar), yarışmalar, telaffuz alıştırmaları, genel kültür bilgisi, yemek hazırlama ve drama temellidir.
Bunun yanı sıra, öğrencilerimiz 12 haftalık Uluslar Haftası hazırlığında bulunacaklar. Bu hazırlık periyodunda öğrencilerimiz ülke seçimi, araştırma ve hazırlık, tişörtler ve sunum becerileri olmak üzere çeşitli aşamalardan geçecektir.
6.Sınıf Sosyal Etkinlik İngilizce Kulübü
İngilizce sosyal etkinlik kulübümüz haftada 2 saat olup öğrencilerimize İngilizceyi sevdirmeyi ve bu dilli kullanmayı alışkanlık haline getirmeyi amaçlamaktadır. Yanı sıra İngilizce derslerinde gördüğü konulara paralel eğlenceli, el becerilerini geliştirebilecekleri aktiviteler yaparak konuşman becerilerini geliştirmek hedeflerimizdendir.
İngilizce kulübümüzde Arts&Crafts, Origami, kareoke, puzzle ve çeşitli oyunlar oynayarak öğrencilerimizin dil gelişimlerine katkıda bulunmaktayız. Aktivitelerimiz öğrenci merkezli olup yaşayarak yabancı dilde gelişimlerini sağlamayı ve onları yabancı dil öğrenmeye teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Bu şekilde öğrencilerimiz hem fiziksel hem de zihinsel olarak aktif bir şekilde derslerimizde etkileşim içinde olurlar.