Pzt11202017

Last updateCum, 17 Kas 2017 9am

YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ

BÖLÜM ÖĞRETMENLERİ

Serap Özgümüş - İngilizce Öğretmeni  (Bölüm Başkanı )

İngilizce öğretmeni. 1960’ ta Adana’da doğdu. Orta ve lise öğrenimini Ayas Kolejinde tamamladıktan sonra Çukurova Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünden 1981’ de mezun oldu. Temmuz 93’te İngiltere Hastings’te Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Kurslarına katılıp “Brush up Your English” kursunu bitirdi. Öğrencilerine İngilizce öğretirken onların öğrenme coşkusunu paylaşmayı sever, işini ciddiye alır ve öğrencileri ile olmaktan hoşlanır.

 

Elçin Karakoyunlu- İngilizce Öğretmeni:

1981’ de doğdu.  Mersinli, evli ve iki çocuk annesi.1999’ da İçel Anadolu Lisesinden mezun oldu. 2003’ te Ankara Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olduktan sonra Mersin’e döndü ve uluslararası bir şirkette çalıştı. Evlendikten sonra Adana’ya yerleşti. Bu yıl Başkent Okullarında Fen ve Sağlık Meslek Lisesi gruplarında öğretmenlik yapacaktır. En önemli hedeflerinden biri öğrencilerine İngilizceyi sevdirmek ve onlara elinden geldiği kadar yardımcı olarak yabancı bir dili öğrenmenin ne kadar kolay ve önemli olduğunu anlatmak. Kitap okumayı, bulmaca çözmeyi ve yüzmeyi seviyor.

M. Salim Aytar: İngilizce Öğretmeni:

1962 Adana doğumlu. İlk ve orta öğrenimini Adana’da tamamladı.1979-1983 yılları arasında Hollanda’da  yaşadı ve yabancı dillerle burada tanıştı. Akabinde, Marmara Üniversitesinde İngilizce Öğretmenliği eğitimini aldı. 1989 yılından beri İngilizce öğretmenliği yapmaktadır. İngilizce öğretmek hobisidir. İş disiplinini ön planda tutar.

Berna Dursun: İngilizce Öğretmeni:

Adana doğumlu, evli ve iki çocuk annesi. Ege Üniversitesinden mezun olduktan sonra Ankara Üniversitesi TÖMER’de okutmanlık yaptı. Daha sonra ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde hemen hemen tüm yaş gurupları ile çalıştı. Globalleşen dünyada dil öğrenmenin önemini vurgulamak ve öğrencilerine dil öğrenmenin keyfini yaşatabilmek en büyük amacıdır.

Zeynep EMİNİ: İngilizce Öğretmeni

 1962 yılında Adana doğumlu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Bölümü mezunudur. 1985 yılından beri bir fiil özel okullarda görev yapmaktadır. Son 10 yıl özel dil merkezlerinde meslek hayatına devam etti. Seyahat etmeyi ve yabancı dilini kullanarak “KÜLTÜR” alışverişi yapmanın “DÜNYA BARIŞINA” derinden katkıda bulunacağına inanmaktadır.

 

Nermin MERMER – Almanca Öğretmeni:

1975 yılında Almanya’da Geislingen an der Steige’de doğdu. İlk orta ve lise eğitimini Almanya’da tamamladıktan sonra Ege Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı bölümünden bölüm birincisi olarak mezun oldu. İzmir’de Das Akademi’de 2 yıl almanca öğretmeni olarak çalıştı. Evlenip Adana’ya yerleştikten sonra. Adana’da çeşitli dil kurslarında çalıştı.  2011 yılından beri Başkent Okulları’nda Almanca öğretmenliği yapmaktadır. İlgi alanları arasında kitap okumak, sinema ve doğa yürüyüşü bulunmaktadır.

Sinan Tekgül - Almanca Öğretmeni

1972 yılında Almanya’da Mönchengladbach’ta doğdu ve 7. sınıfa kadar Alman okullarında öğrenim gördü. Çukurova Üniversitesi Almanca Öğretmenliği bölümünden mezun olduktan sonra Özel bir Almanca Dil Kursunda 7 yıla yakın bir süre Almanca Öğretmeni ve İdareci olarak görev yaptı. Yabancı dillere karşı büyük ilgisi olup iyi derecede İngilizce bilmektedir. 1993’ten 2005’e kadar yaz aylarında Turizm sektöründe Rehber, İletişim ve Satış destek bölümünde çalıştı. Meslek hayatında 13. yılını dolduran öğretmenimiz 2006’dan beri okulumuzun İlköğretim ve Lise bölümlerinde Almanca Öğretmeni olarak görevini sürdürmektedir. Yabancı dil dışında Spor ve Teknoloji alanına ilgi duymaktadır

Şebnem SEZGİN: Almanca Öğretmeni

1977 yılında Almanya’ da Kempten/ Allgäu’ de doğdu. İlk ve Ortaöğrenimini Almanya’ da tamamladıktan sonra İsmail Safa Almanca Anadolu Lisesini bitirdi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliğinden mezun oldu. Almanya Dışişleri Bakanlığının desteklediği Goethe Institutun “Eğitim Seminerleri” ne katıldı ve aynı enstitü tarafından Münih’te  “Öğrenci Odaklı Öğrenme” adlı eğitim seminerine tam burslu olarak katıldı ve başarı belgesi almaya hak kazandı. 2001 yılından itibaren dershanelerde Test- DAF ve Almanca üniversite hazırlık öğretmenliği yaptı. 2007 yılından beri özel okullarda Almanca öğretmenliği yapıyor.

 

Başkent Üniversitesi

Özel Başkent Okulları

2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı

Yabancı Dil Bölüm Hedefleri

Yabancı Dil  Öğretim Programı Hedefimiz:

İngilizce Bölümü Olarak Hedeflerimiz:

Yabancı dili, bir iletişim aracı olarak kullanarak kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri, farklı kültürleri tanıyarak sosyal yönden kendilerini geliştirebilmeleri aracılığı ile bilgi, beceri ve tutum geliştirebilen, öğrenmeyi konu alanı ile ilişkilendirebilen, öğrenmeyi gerçek yaşam durumlarında uygulayabilen, okuyan, yazan, dinleyen, teknolojiyi kullanabilen, analitik düşünebilen, farklı yaklaşımlara karşı hoşgörülü olan, ekonomik, politik ve sosyal platformlarda ülkemizi başarı ile temsil edebilecek konumda olan, demokratik sorumluluk sahibi ve en önemlisi Atatürk ilkelerine yürekten bağlı bireyler yetiştirmektir.

Hedef dili etkin şekilde kullanan öğrenci sayısını ve üniversite kazanan öğrencilerin hazırlık sınıfını atlama oranını artırmaktır.

YABANCI DİL ÖĞRETİMİ PROGRAMI BÖLÜM AMAÇLARI

Yabancı Dil Bölümü:

  • Öğrenciler için anlam taşıyan aktif ve iletişimsel bir program sağlanmasını
  • Yabancı dil öğretiminde kullanılan çağdaş yöntemlerle tutarlılık gösteren gelişmiş eğitim yöntemlerinin kullanılmasını
  • Öğrencilerin ilgi duydukları konular doğrultusunda Milli Eğitim Bakanlığı müfredatlarına paralel olarak geliştirilmiş yabancı dil eğitimi görmelerini
  • Uygun olan alanlarda diğer bölümler ile iş birliğine girilmesini
  • Yabancı dil öğretiminde son derece etkin olan öğretim tekniklerinin kullanıldığı öğrenci merkezli bir sınıf ortamı sağlanmasını
  • Öğrencilerin sınıf ortamında kendilerine güven duyarak rahat hissetmeleri için çalışılmasını
  • Öğrencilerin iletişim içinde olabilmeleri için ikili veya gurup çalışmalarının kullanılmasını
  • Birbirinden farklı yeteneklere yönelik dersler hazırlanmasını
  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarının dikkate alınmasını
  • Yabancı dil eğitiminde kullanılmakta olan materyallere ek olarak geçerli konuşma ve yazı dilinin hikâyeler, metinler, şiirler, şarkılar, videolar vs. aracılığı ile geliştirilmesini
  • Öğrencilerin kendilerine ait öğrenme teknikleri geliştirmelerine katkıda bulunulmasını
  • Öğrencilerin düşünme becerileri geliştirmelerinde yardımcı olmasını
  • Ailelerle yakın ilişkiler içinde bulunulmasını
  • Öğretilen yabancı dilin kültürel öğelerinin öğretilerek sevdirilmesini
  • Öğrencilerin tüm yaşamları boyunca öğrendikleri dili gerekli her alanda kullanarak geliştirilmesini
  • Görsel ve işitsel ekipmanlardan yararlanılarak öğrencilerimizin dil becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Yabancı Dil Programı ve Öğretim Stratejileri:

Okulumuzda yürütülen yabancı dil (İngilizce ) programı, MEB programlarının paralelinde geliştirilmiştir.

Anadolu ve Fen Liseleri 9. sınıflarda haftada 6 saat olan İngilizce derslerinde öğrencilerin temel dil bilgisi kurallarını öğrenmeleri, oyunlar, hikâyeler ve grup çalışmaları ile yeteneklerini geliştirmeleri sağlanır. Bu sınıflarda öğrenmeyi ve pratik olarak başarıyı artırmak için seviye grupları uygulanır. Böylece daha homojen guruplarda daha etkin ve verimli bir eğitim sağlanır.

İngilizce dersi Anadolu Lisesi 10.sınıflarda haftada 4 saat; Fen Lisesi 10.sınıflarda haftada 3saat olarak işlenmektedir.Fen Lisesinde haftada 4 saat olan Seçmeli İngilizce dersinde de okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır.

Anadolu Lisesi 11. sınıflarda haftada 4;Fen Lisesinde haftada 3 saat İngilizce derslerinde MEB’in öngördüğü dil bilgisi konuları genişletilmiş şekilde konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerilerini geliştirebilecekleri kitap eşliğinde yürütülür.

Anadolu Lisesi 12. sınıflarda haftada 4 Saat; Fen Lisesinde 3 saat olan İngilizce derslerinde öğrencilerin ilgisini canlı tutacak, dinleme, konuşma, yazma ve okuma becerilerini geliştirebilecek kaynak kitap okutulur.

Tüm sınıflarda yazılıdan on beş gün önce tarama sınavları yapılarak öğrencilerin bilgi ve kazanımları ölçülür. Tarama sınavı sonuçlarına göre konu eksiği olan öğrenciler için bire bir etüt çalışması yapılır.

 2. Yabancı Dil ( Almanca ) Programı:

2.yabancı dil Almanca dersleri Lisede de 9. Sınıftan 12. Sınıfa kadar haftada 2 ders saatti olarak verilir. Almanca dersi yazılı sınav sayısı ve uygulama sınav sayısı  her dönem için 9,10,11,12. sınıflarda 2’dir. Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve genel içeriği aşağıdaki şekildedir.

  Hedefler:

Bu alandaki başlıca hedefimiz, öğrencilerimizin seçtikleri dilde temel alanlarda kendilerini ifade edebilmeleri ve bu dili konuşan biriyle iletişime geçmek için gerekli olan;

- Duyduğunu anlayabilme 

- Konuşabilme

-Okuduğunu anlayabilme

- Yazabilme becerilerini kazanmalardır.

Özel Amaçlar:

Hedeflerimize ulaşmak için belirlediğimiz özel amaçlar vardır. Bunlar öncelikle öğrencilerin yabancı ve farklı olan bu dile karşı duydukları endişe ve çekincelerini yok etmek ve bu dili rahatlıkla öğrenip konuşabileceklerine inandırmak. Sınıf içinde doğal ortamlar yaratarak öğrencilerin karmaşık gramer konularından uzak, pratik deneyim kazanmalarını sağlamak. Müzik, drama, oyun gibi çeşitli etkinlikler düzenleyerek yabancı dilin kültürünü yakından tanımalarını sağlamak. Diyalog çalışmalarına ağırlık vererek doğru telaffuzu öğrenmek. Teknolojik imkânlardan ve okutulan ders kitaplarından faydalanılarak hızlı ve kalıcı bir öğrenme oluşturmak.

 2. Yabancı Dil Ders Programı Şunlardır:

- Selamlaşabilme, kendini tanıtabilme

- Hatır sorabilme, vedalaşabilme

- Kişisel bilgileri sorabilme ve anlatabilme

- Ailesini veya başkasını tanıtabilme

- Okulunu anlatabilme

- Hobilerinden söz edebilme

- Nesneler ve zamanlar hakkında bilgi verebilme

- Günlük hayatı ve tatili basit cümlelerle anlatabilme ve dili daha üst düzeyde öğrenmeye temel oluşturma hedeflenmiştir.

 BAŞKENT OKULLARI YABANCI DİL BÖLÜMÜNÜN ÖĞRENCİDEN BEKLENTİLERİ

 Aşağıdaki soru eksiksiz ve doğru yanıtlanırsa, öğrenciler de kendilerinden beklenenler konusunda bir ön fikir sahibi olabilirler.

“Yabancı Dil Bilmek Nedir?”

 Bir yabancı dili bilmek; bireyin o dildeki sözcükleri ve dil bilgisi yapılarını bilmesinin yanı sıra, bu sözcük ve yapılardan yararlanarak o dili konuşan kişilerle sözlü ya da yazılı iletişim kurabilmesidir. Başka bir deyişle, bir dili bilmek yalnızca o dil hakkında gerekli olan dil bilgisi kurallarını bilmek, yani "dil bilgisel yeti”ye sahip olmak değildir. Aynı zamanda hangi ortamlarda hangi yapı ve sözcüklerin kullanılacağını bilmek demek olan "iletişimsel yeti"ye sahip olmak gerekmektedir. Bunu kazanabilmek için de o dilin kültürü ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olmak gerekmektedir.

 Ders Öncesi Hazırlık:

Öğrenci dersle ilgili gereçleri önceden hazırlayarak yanında bulundurmalı ve kendisine verilen ödevleri zamanında ve eksiksiz yapmış olmalıdır.

 Öğrencinin Yanında Bulunduracağı Materyaller:

Ders kitapları

Ders defterleri

Kalem, silgi, kalemtıraş vb.

Ders İçi Uygulamalar ve Beklentiler:

 A) Derste:

Yabancı dil dersleri öğrenci merkezli bilimsel öğrenim süreci doğrultusunda işlendiği için öğrenciden aktif katılım beklenir. Bu yüzden öğrendiklerinizi günlük tekrar yaparak  gelmeniz, hem aktif olmanızı, hem de konuya daha hızlı hâkim olmanızı sağlar. Diğer derslerden farklı olarak dil öğreniminde sürekli tekrar yapmanız ve öğrendiklerinizi uygulamaya koymanız şarttır. Bunu yaparken de kendinize güven duymalı ve dili kullanma konusunda tereddüt etmemeli hata yapmaktan çekinmemelisiniz. Öğrenme bir süreç gerektirdiği için hatalarınızı düzeltecek fırsat ve zamanınız mutlaka olacaktır. Aksi takdirde öğrendiğiniz her şeyi çok kısa sürede unutabilirsiniz. Dil öğreniminde mutlaka işitsel ya da görsel bir modele ihtiyaç vardır. Sizler için bu model sınıf içinde öğretmenleriniz olduğu için onları dikkatle takip etmeniz, ayrıntıları kaçırmamanız ve anlamadığınız konuları belirleyerek onlardan yardım almanız gerekmektedir. Akademik temellere dayalı okul dil proje ve etkinliklerinde aktif görev almanızda faydalı olacaktır. Okulumuzdaki İngilizce öğretmenlerimizden ve programımızdan maksimum derecede yararlanmaya çalışınız.   

B)Bireysel Çalışmalarda:

Sınıf içerisinde sorumluluklarınızı yerine getirirseniz bireysel çalışmalarınız da buna paralel olarak öğreniminizi destekler ve kalıcı kılar. Ödevlerinizi ve günlük tekrarlarınızı zamanında  ve düzenli yapmaya gayret edin. Öğrenme sürecinizi eğlenceli hale getirin. Günlük yaşantınızda kullandığınız cümleleri zihninizde öğrendiğiniz dile çevirerek cümleler kurun. Okulda İngilizce dersi dışında da özellikle teneffüslerde ve öğle tatilinde öğrendiğiniz yabancı dili  iletişim yolu olarak seçip arkadaş ve öğretmenlerinizle pratik yapmanız da faydalı olacaktır. Okuma becerinizi geliştirmek için yabancı dergi ve gazeteleri takip etmeye çalışın. Öğrendiğiniz dilde günlük yazmak, okuduğunuz bir kitabın özetini çıkarmak veya seyrettiğiniz bir filmi yorumlayarak yazmak, dilinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır. Yabancı dille yayın yapan TV kanallarını, tiyatro oyunlarını izlemeniz ve öğrendiğiniz yabancı dilde müzik dinlemeniz de dil gelişiminize katkıda bulunacaktır.

 YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ ÖDEV POLİTİKASI

Yabancı Diller Bölümü olarak öğrencilere ödev vermedeki genel  amaçlarımız aşağıdaki şekildedir:  

 

  • Verilen bir görevi özenle ve zamanında yerine getirme alışkanlığı kazandırmak
  • Plan yapma bilgi ve becerisi geliştirmek
  • Gerekli bilgi, araç ve gereci bir araya getirerek amaca uygun olarak kullandırabilmek
  • Akademik dürüstlük ilkesini benimsetmek( Ödev yapılırken faydalanılan kaynakları, kendisinden bilgi alınan kişileri belirtme alışkanlığı kazandırmak)
  • Öğrenilenlerin uygulanmasına imkân tanıyarak yaratıcılık ve düşünce gelişimlerine katkı sağlamak
  • Konulara değişik açılardan bakabilme, danışabilme, tartışabilme ve soru sorma davranışları kazandırmak
  • Kendilerine özel öğrenim stratejisi geliştirmeye teşvik ederek öğrenmekten zevk almalarını sağlamak
  • Birlikte çalışma davranışı kazandırmak
  • Başarıyı tadarak kendilerine güven duymalarını sağlamaktır

YABANCI DİLLER  BÖLÜMÜ ÖDEV TÜRLERİ

Sınıf Ödevi: Önceki dersten öğretmenin belirlediği konuya bütün sınıf hazırlanıp gelmelidir. Öğrenciler hazırlık derecesine göre takip edilerek öğrenciye bir ödev notu verilir.

Grup Ödevi: Önceden öğretmen tarafından verilmiş olan konunun belirlenmiş olan tarihde farklı kaynaklardan incelenerek sunumuna dayanır. Öğrenciler yaptıkları bu sunumdan bir ödev notu alırlar.

Bireysel Ödev: Öğrencinin ilgi, yetenek ve motivasyonu doğrultusunda verilen ödevdir. Öğrenci bu hazırlığının karşılığında bir ödev notu alır.

Dönem boyunca öğrenciye verilen ödev notlarının ortalaması bir sözlü notu olarak değerlendirilir.

Proje Ödevi: Ders yılı başında zümre öğretmenleri tarafından belirlenen konuların öğrencilere ilk üç hafta içinde dağıtılması suretiyle verilen ödev. Uygun görülen bu ödevler, okulda veya topluma açık mahallerde sunulabilir. Ödevler notla değerlendirilir, öğrencilere dağıtılır. Ödevler, eser okuma, inceleme, tanıtma, röportaj, gözlem yapma, anket uygulama, proje yapma, drama ve benzeri teknikler kullanarak hazırlanabilir.

 YABANCI DİL BÖLÜMÜ DEĞERLENDİRME POLİTİKASI

YAZILI SINAVLA DEĞERLENDİRME:

 İngilizce dersi yazılı sınav sayısı  her dönem için 9,10,11ve12. sınıflarda 2’dir.

Yazılı sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve dil bilgisi ve kelime bilgisi içeriklidir.

Ayrıca her yazılı sınavdan sonra,her dönem 2 adet olmak üzere, listening comprehension(dinlediğini anlama),reading comprehension (okuduğunu anlama),speaking (konuşma) ve writing (yazma ) becerilerini ölçen uygulama sınavları yapılır.

Uygulama sınavları da 100 tam puan üzerinden değerlendirilir.

 PERFORMANS DEĞERLENDİRME:

Performans değerlendirme için başlı başına bir ders saati ayrılmaz. Performans tam puanı 100’dür. Performans puanı öğrencilerin eğitici çalışmalardaki faaliyetleri, derse hazırlıkları, ders içindeki etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma çalışmaları değerlendirilerek verilir. Değerlendirmeler dönemin başından, notların teslim edildiği süreye kadar yapılacaktır. Öğrenciler her dönem için 2 performans puanı ile değerlendirilir.

Performans puanı verilirken:

  1. Ders içi tutum
  2. Proje çalışmalarına katılım
  3. Ders içi yapılan küçük sınavlar(quiz)
  4. Ödev kontrolü
  5. Araç gereçlerin tam ve düzenli olması
  6. Akademik aktivitelere fikren ya da fiilen katkıda bulunulması
  7. Tarama sınavları
  8. Gönüllü yapılan ek çalışmalar dikkate alınır.    

 YABANCI DİL BÖLÜMÜ PROJE ÖDEVİ DEĞERLENDİRMESİ

 Proje ödevini değerlendirirken, verilen ödevin türüne göre aşağıdaki genel esaslar çerçevesinde  hazırlanan ölçütler kullanılır. Ödevler 100 puan üzerinden değerlendirilir ve dönem notları ortalamasına katılır.

 Proje ödevini değerlendirme genel esasları:

Sunum

İçerik

Genel Görünüm

Kaynak Kullanımı

Zamanında Tamamlama