Cum05262017

Last updateSal, 23 May 2017 9am

YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ

BÖLÜM ÖĞRETMENLERİ

Serap Özgümüş - İngilizce Öğretmeni  (Bölüm Başkanı )

İngilizce öğretmeni. 1960’ ta Adana’da doğdu. Orta ve lise öğrenimini Ayas Kolejinde tamamladıktan sonra Çukurova Üniversitesi Yabancı Diller Bölümünden 1981’ de mezun oldu. Temmuz 93’te İngiltere Hastings’te Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Kurslarına katılıp “Brush up Your English” kursunu bitirdi. Öğrencilerine İngilizce öğretirken onların öğrenme coşkusunu paylaşmayı sever, işini ciddiye alır ve öğrencileri ile olmaktan hoşlanır.

 
   

Elçin Karakoyunlu- İngilizce Öğretmeni

1981’ de doğdu.  Mersinli, evli ve iki çocuk annesi.1999’ da İçel Anadolu Lisesinden mezun oldu. 2003’ te Ankara Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olduktan sonra Mersin’e döndü ve uluslararası bir şirkette çalıştı. Evlendikten sonra Adana’ya yerleşti. Bu yıl Başkent Okullarında Fen ve Sağlık Meslek Lisesi gruplarında öğretmenlik yapacaktır. En önemli hedeflerinden biri öğrencilerine İngilizceyi sevdirmek ve onlara elinden geldiği kadar yardımcı olarak yabancı bir dili öğrenmenin ne kadar kolay ve önemli olduğunu anlatmak. Kitap okumayı, bulmaca çözmeyi ve yüzmeyi seviyor.

Tuğçe SEVİK - İngilizce Öğretmeni

1981 yılında Mersin’de doğdu. İlk ve ortaöğretimini Mersin’de tamamladı. 2003’te Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği’den mezun oldu. Mezuniyetinden beri mesleğini icra etmektedir. Başkent Okullarında Anadolu Lisesi sınıflarında öğretmenlik yapmaktadır. Derslerinde dört becerinin de ( okuma, konuşma, dinleme, yazma) gelişmesini amaçlayan uygulamalara ve hedef dili kullandırmaya yönelik sınıf içi aktivitelerine önem verir. Kitap okumak, sinema, müzik ve dans başlıca ilgi alanlarıdır.

İpek Zeynep ARAMAZ - İngilizce Öğretmeni

1987 yılında İngiltere Londra'da doğdu. 14 yaşında Türkiye'ye geldi. Çocukluk dönemi İngiltere'de geçti. İlkokulu “Duncombe Primary School” okulunda , ortaokulu “Hornsey School for girls” de okudu. Öğrenim hayatı boyunca ideali öğretmen olmaktı. İnsanlara faydalı birşeyler yapmaktan her zaman zevk almıştır. Bu da kendisini öğretmenliğe yönlendirdi. Türkçe'yi sonradan öğrendiği için yeni bir dilin öğrenme zorluğunun hep farkında olmuştur.Öğrencilerine de hep bu zorlukları avantaja çevirerek yaklaşmıştır.2009 yılında İngilizce Öğretmenliği Çağ üniversitesinden mevzun olup aynı üniversitede şimdi ise yüksek lisans yaparak kendini 1 adım daha geliştirip öğrencilerine daha faydalı olmaya çalışmaktadır. Bu yıl Başkent Okulları’nda  Anadolu Lisesi ve Sağlık Meslek Lisesi gruplarında öğretmenlik yapacaktır.

Serkan SÜRMELİ– İngilizce Öğretmeni

1981 yılında Almanya’da doğdu. 5 yaşında Türkiye’ye geldi. Çukurova Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. Sonrasında Dil okullarında ve Özel okullarda çalıştı. Başkent Okulları’nda ilk yılı olup Anadolu Lisesi 9. sınıflarda İngilizce öğretmeni olarak görev alacaktır. Spor, sinema başlıca ilgi alanları arasındadır.

 
 

Nermin MERMER – Almanca Öğretmeni

1975 yılında Almanya’da Geislingen an der Steige’de doğdu. İlk orta ve lise eğitimini Almanya’da tamamladıktan sonra Ege Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı bölümünden bölüm birincisi olarak mezun oldu. İzmir’de Das Akademi’de 2 yıl almanca öğretmeni olarak çalıştı. Evlenip Adana’ya yerleştikten sonra. Adana’da çeşitli dil kurslarında çalıştı.  2011 yılından beri Başkent Okulları’nda Almanca öğretmenliği yapmaktadır. İlgi alanları arasında kitap okumak, sinema ve doğa yürüyüşü bulunmaktadır.

 

Sinan Tekgül - Almanca Öğretmeni

1972 yılında Almanya’da Mönchengladbach’ta doğdu ve 7. sınıfa kadar Alman okullarında öğrenim gördü. Çukurova Üniversitesi Almanca Öğretmenliği bölümünden mezun olduktan sonra Özel bir Almanca Dil Kursunda 7 yıla yakın bir süre Almanca Öğretmeni ve İdareci olarak görev yaptı. Yabancı dillere karşı büyük ilgisi olup iyi derecede İngilizce bilmektedir. 1993’ten 2005’e kadar yaz aylarında Turizm sektöründe Rehber, İletişim ve Satış destek bölümünde çalıştı. Meslek hayatında 13. yılını dolduran öğretmenimiz 2006’dan beri okulumuzun İlköğretim ve Lise bölümlerinde Almanca Öğretmeni olarak görevini sürdürmektedir. Yabancı dil dışında Spor ve Teknoloji alanına ilgi duymaktadır

 
 

Başkent Üniversitesi Özel Başkent Okulları
2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı Yabancı Dil Bölüm Hedefleri

Yabancı Dil  öğretim programı hedefimiz;

İngilizce bölümü olarak hedeflerimiz:

Yabancı dili bir iletişim aracı olarak kullanarak, kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri, farklı kültürleri tanıyarak sosyal yönden kendilerini geliştirebilmeleri aracılığı ile bilgi beceri ve tutum geliştirebilen, öğrenmeyi konu alanı ile ilişkilendirebilen, öğrenmeyi gerçek yaşam durumlarında uygulayabilen, okuyan, yazan, dinleyen, teknolojiyi kullanabilen, analitik düşünebilen, ekonomik, politik ve sosyal platformlarda ülkemizi başarı ile temsil edebilecek konumda olan, demokratik sorumluluk sahibi ve en önemlisi Atatürk ilkelerine yürekten bağlı bireyler yetiştirmektir.

Hedef dili etkin şekilde kullanan öğrenci sayısını ve  üniversite  kazanan öğrencilerin hazırlık sınıfını atlama oranını % 60-70 oranında artırmaktır.

YABANCI DİL ÖĞRETİMİ PROGRAMI BÖLÜM AMAÇLARI

Yabancı Dil Bölümü;

  • Öğrenciler için anlam taşıyan aktif ve iletişimsel bir program sağlanmasını
  • Yabancı Dil Öğretiminde kullanılan çağdaş yöntemlerle tutarlılık gösteren gelişmiş eğitim yöntemlerinin kullanılmasını
  • Öğrencilerin ilgi duydukları konular doğrultusunda Milli Eğitim Bakanlığı müfredatlarına paralel olarak geliştirilmiş  yabancı dil eğitimi  görmelerini
  • Uygun olan alanlarda diğer bölümler ile iş birliğine girilmesini
  • Yabancı dil öğretiminde son derece etkin olan öğretim tekniklerinin kullanıldığı öğrenci merkezli bir sınıf ortamı sağlanmasını
  • Öğrencilerin sınıf ortamında kendilerine güven duyarak rahat hissetmeleri için çalışılmasını
  • Öğrencilerin iletişim içinde olabilmeleri için ikili veya gurup çalışmalarının kullanılmasını
  • Birbirinden farklı yeteneklere yönelik dersler hazırlanmasını
  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarının dikkate alınmasını
  • Yabancı dil eğitiminde kullanılmakta olan materyallere ek olarak geçerli konuşma ve yazı dilinin hikâyeler, metinler, şiirler, şarkılar, videolar vs. aracılığı ile geliştirilmesini
  • Öğrencilerin kendilerine ait öğrenme teknikleri geliştirmelerine katkıda bulunulmasını
  • Öğrencilerin düşünme becerileri geliştirmelerinde yardımcı olmasını
  • Ailelerle yakın ilişkiler içinde bulunulmasını
  • Öğretilen yabancı dilin kültürel öğelerinin öğretilerek sevdirilmesini
  • Öğrencilerin tüm yaşamları boyunca öğrendikleri dili gerekli her alanda kullanarak geliştirilmesini amaçlamaktadır.

Yabancı Dil Programı ve Öğretim Stratejileri

Okulumuzda yürütülen Yabancı Dil (İngilizce ) Programı MEB programlarının paralelinde geliştirilmiştir.

Anadolu Lisesi 9. Sınıflarda haftada 6 saat ,Fen Lisesi 9.sınıflarlarda haftada 7 saat olan İngilizce derslerinde öğrencilerin temel dilbilgisi kurallarını öğrenmeleri, oyunlar, hikayeler ve  gurup çalışmaları ile yeteneklerini geliştirmeleri sağlanır. Bu sınıflarda öğrenmeyi ve pratik olarak başarıyı artırmak için seviye gurupları uygulanır. Böylece daha homojen guruplarda daha etkin ve verimli bir eğitim sağlanır.

Anadolu Lisesi 10.sınıflarda haftada 4 saat ;Fen Lisesi 10.sınıflarda haftada 3 saat olan İngilizce dersi için de aynı şekilde seviye gurupları uygulaması yapılmaktadır, 4 saat olan Seçmeli İngilizce dersinde de okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır..

Anadolu Lisesi 11. sınıflarda haftada 4,Fen Lisesinde haftada 3 saat İngilizce derslerinde MEB’in öngördüğü dilbilgisi konuları genişletilmiş şekilde, konuşma, yazma, okuma ve dinleme becerilerini geliştirebilecekleri kitap eşliğinde yürütülür.

Anadolu Lisesi 12. sınıflarda haftada 4 saat,Fen Lisesi ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde 3 saat olan İngilizce derslerinde öğrencilerin ilgisini canlı tutacak, dinleme, konuşma, yazma ve okuma becerilerini geliştirebilecek kaynak kitap okutulur.

Tüm sınıflarda yazılıdan on beş gün önce tarama sınavları yapılarak öğrencilerin bilgi ve kazanımları ölçülür. Tarama sınavı sonuçlarına göre konu eksiği olan öğrenciler için bire bir etüt çalışması yapılır.

 

 

2. Yabancı Dil ( Almanca ) Programı

2.Yabancı dil Almanca dersleri Lisede de 9. Sınıftan 12. Sınıfa kadar haftada 2 ders saatti olarak verilir.

Hedefler

Bu alandaki başlıca hedefimiz öğrencilerimizin seçtikleri dilde temel alanlarda kendilerini ifade edebilmeleri ve bu dili konuşan biriyle iletişime geçmek için gerekli olan

- Duyduğunu anlayabilme
- Konuşabilme
- Okuduğunu anlayabilme
- Yazabilme becerilerini kazanmalarıdır.

Özel Amaçlar:

Hedeflerimize ulaşmak için belirlediğimiz özel amaçlar vardır. Bunlar öncelikle öğrencilerin yabancı ve farklı olan bu dile karşı duydukları endişe ve çekincelerini yok etmek ve bu dili rahatlıkla öğrenip konuşabileceklerine inandırmak. Sınıf içinde doğal ortamlar yaratarak öğrencilerin karmaşık gramer konularından uzak pratik deneyim kazanmalarını sağlamak. Müzik, Drama, oyun gibi çeşitli etkinlikler düzenleyerek yabancı dilin kültürünü yakından tanımalarını sağlamak. Diyalog çalışmalarına ağırlık vererek doğru telaffuzu öğrenmek. Teknolojik imkânlardan ve okutulan ders kitaplarından faydalanılarak hızlı ve kalıcı bir öğrenme oluşturmak.

 2. Yabancı Dil ders Programı şunlardır:

- Selamlaşabilme, kendini tanıtabilme
- Hatır sorabilme vedalaşabilme
- Kişisel bilgileri sorabilme ve anlatabilme
- Ailesini veya başkasını tanıtabilme
- Okulunu anlatabilme
- Hobilerinden söz edebilme
- Nesneler ve zamanlar hakkında bilgi verebilme
- Günlük hayatı ve tatili basit cümlelerle anlatabilme ve dili daha üst düzeyde öğrenmeye temel oluşturma hedeflenmiştir.

 BAŞKENT OKULLARI YABANCI DİL BÖLÜMÜNÜN ÖĞRENCİDEN BEKLENTİLERİ

Aşağıdaki soru eksiksiz ve doğru yanıtlanırsa, öğrenciler de kendilerinden beklenenler konusunda bir ön fikir sahibi olabilirler.

‘Yabancı Dil Bilmek Nedir?’

Bir Yabancı dili bilmek bireyin o dildeki sözcükleri ve dilbilgisi yapılarını bilmesinin yanı sıra, bu sözcük ve yapılardan yararlanarak o dili konuşan kişilerle sözlü ya da yazılı iletişim kurabilmesidir. Başka bir deyişle, bir dili bilmek yalnızca o dil hakkında gerekli olan dilbilgisi kurallarını bilmek, yani "dilbilgisel yeti" ye sahip olmak değildir. Aynı zamanda hangi ortamlarda hangi yapı ve sözcüklerin kullanılacağını bilmek demek olan "iletişimsel yeti" ye sahip olmak gerekmektedir. Bunu kazanabilmek için de o dilin kültürü ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olmak gerekmektedir.

Ders Öncesi Hazırlık:

Öğrenci dersle ilgili gereçleri önceden hazırlayarak yanında bulundurmalı ve kendisine verilen ödevleri zamanında ve eksiksiz yapmış olmalıdır.

 Öğrencinin yanında bulunduracağı materyaller:

Ders Kitapları
Ders defterleri
Kalem, silgi, kalemtıraş v.b.

Ders İçi Uygulamalar ve Beklentiler:

A)       Derste

Yabancı dil dersleri öğrenci merkezli bilimsel öğrenim süreci doğrultusunda işlendiği için öğrenciden aktif katılım beklenir. Bu yüzden öğrendiklerinizi günlük tekrar yaparak, ödevleriniz tam olarak gelmeniz, hem aktif olmanızı, hem de konuya daha hızlı hâkim olmanızı sağlar. Diğer derslerden farklı olarak dil öğreniminde sürekli tekrar yapmanız ve öğrendiklerinizi uygulamaya koymanız şarttır. Bunu yaparken de kendinize güven duymalı ve dili kullanma konusunda tereddüt etmemeli hata yapmaktan çekinmemelisiniz. Öğrenme bir süreç gerektirdiği için, hatalarınızı düzeltecek fırsat ve zamanınız mutlaka olacaktır Aksi takdirde öğrendiğiniz her şeyi çok kısa sürede unutabilirsiniz. Dil öğreniminde mutlaka işitsel ya da görsel bir modele ihtiyaç vardır. Sizler için bu model sınıf içinde öğretmenleriniz olduğu için onları dikkatle takip etmeniz, ayrıntıları kaçırmamanız ve anlamadığınız konuları belirleyerek onlardan yardım almanız gerekmektedir. Akademik temellere dayalı okul dil proje ve etkinliklerinde aktif görev almanızda faydalı olacaktır. Okulumuzdaki İngilizce öğretmenlerimizden ve programımızdan maksimum derecede yararlanmaya çalışınız.   

B)     Bireysel Çalışmalarda

  Sınıf içerisinde sorumluluklarınızı yerine getirirseniz, bireysel çalışmalarınız da buna paralel olarak öğreniminizi destekler ve kalıcı kılar. Ödevlerinizi ve günlük tekrarlarınızı zamanında  ve düzenli yapmaya gayret edin. Öğrenme sürecinizi eğlenceli hale getirin. Günlük yaşantınızda kullandığınız cümleleri zihninizde öğrendiğiniz dile çevirerek cümleler kurun. Okulda İngilizce dersi dışında da özellikle teneffüslerde ve öğle tatilinde öğrendiğiniz yabancı dili  iletişim yolu olarak seçip arkadaş ve öğretmenlerinizle pratik yapmanız da faydalı olacaktır. Okuma becerinizi geliştirmek için yabancı dergi ve gazeteleri takip etmeye çalışın. Öğrendiğiniz dilde günlük yazmak, okuduğunuz bir kitabın özetini çıkarmak veya seyrettiğiniz bir filmi yorumlayarak yazmak, dilinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır. Yabancı dille yayın yapan TV kanallarını, tiyatro oyunlarını izlemeniz ve öğrendiğiniz yabancı dilde müzik dinlemeniz de dil gelişiminize katkıda bulunacaktır.

 

YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ ÖDEV POLİTİKASI

Yabancı Diller Bölümü olarak öğrencilere ödev vermedeki genel  amaçlarımız aşağıdaki şekildedir.

Öğrenciye;

  • Verilen bir görevi özenle ve zamanında yerine getirme alışkanlığı kazandırmak
  • Plan yapma bilgi ve becerisi geliştirmek
  • Gerekli bilgi, araç ve gereci bir araya getirerek amaca uygun olarak kullandırabilmek
  • Akademik dürüstlük ilkesini benimsetmek.( Ödev yapılırken faydalanılan kaynakları, kendisinden bilgi alınan kişileri belirtme alışkanlığı kazandırmak.)
  • Öğrenilenlerin uygulanmasına imkân tanıyarak yaratıcılık ve düşünce gelişimlerine katkı sağlamak
  • Konulara değişik açılardan bakabilme, danışabilme, tartışabilme ve soru sorma davranışları kazandırmak
  • Kendilerine özel öğrenim stratejisi geliştirmeye teşvik ederek, öğrenmekten zevk almalarını sağlamak
  • Birlikte çalışma davranışı kazandırmak
  • Başarıyı tadarak, kendilerine güven duymalarını sağlamaktır.

YABANCI DİLLER  BÖLÜMÜ ÖDEV TÜRLERİ

Sınıf Ödevi: Önceki dersten öğretmenin belirlediği konuya bütün sınıf hazırlanıp gelmelidir. Öğrenciler hazırlık derecesine göre takip edilerek bir ödev notu verilir.

Grup Ödevi: Önceden öğretmen tarafından verilmiş olan konunun belirlenmiş olan tarih de farklı kaynaklardan incelenerek sunumuna dayanır. Öğrenciler yaptıkları bu sunumdan bir ödev notu alırlar.

Bireysel Ödev: Öğrencinin ilgi, yetenek ve motivasyonu doğrultusunda verilen ödevdir. Öğrenci bu hazırlığının karşılığında bir ödev notu alır.

Dönem boyunca öğrenciye verilen ödev notlarının ortalaması bir sözlü notu olarak değerlendirilir.

Proje Ödevi : Ders yılı başında zümre öğretmenleri tarafından belirlenen konuların öğrencilere ilk üç hafta içinde dağıtılması suretiyle verilen ödev. Uygun görülen bu ödevler, okulda veya topluma açık mahallerde sunulabilir. Ödevler notla değerlendirilir, öğrencilere dağıtılır ve yapılan düzelmelerin görülmesi sağlanır. Ödevler, eser okuma ,inceleme, tanıtma, röportaj, gözlem yapma, anket uygulama, proje yapma, drama ve benzeri teknikler kullanarak hazırlanabilir.

YABANCI DİL BÖLÜMÜ DEĞERLENDİRME POLİTİKASI

YAZILI SINAVLA DEĞERLENDİRME:

İngilizce dersi yazılı sınav sayısı  her dönem için 9-10-11-12. sınıflarda 2’dir.

Yazılı sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve genel içeriği aşağıdaki şekildedir.

Listening   for comprehension

Vocabulary 

Grammar   and Use of English

Reading   for comprehension (and analysis)

Writing

PERFORMANS  DEĞERLENDİRME :

Performans değerlendirme için başlı başına bir ders saati ayrılmaz. Performans tam puanı 100’dür. Performans puanı öğrencilerin eğitici çalışmalardaki faaliyetleri, derse hazırlıkları, ders içindeki etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma çalışmaları değerlendirilerek verilir. Değerlendirmeler dönemin başından, notların teslim edildiği süreye kadar yapılacaktır. Öğrenciler her dönem için 2 performans puanı ile değerlendirilir.

Performans puanı verilirken:

  1. Ders içi tutum
  2. Proje çalışmalarına katılım
  3. Ders içi yapılan küçük sınavlar(quiz)
  4. Ödev kontrolü
  5. Araç gereçlerin tam ve düzenli olması
  6. Akademik aktivitelere fikren ya da fiilen katkıda bulunulması
  7. Tarama sınavları
  8. Gönüllü yapılan ek çalışmalar dikkate alınır.    

YABANCI DİL BÖLÜMÜ PROJE ÖDEVİ DEĞERLENDİRMESİ

Proje ödevini değerlendirirken, verilen ödevin türüne göre aşağıdaki genel esaslar çerçevesinde  hazırlanan, ölçütler kullanılır. Ödevler 100 puan üzerinden değerlendirilir ve dönem notları ortalamasına katılır.

 Proje ödevini değerlendirme genel esasları;

Sunum       

İçerik        

Genel Görünüm      

Kaynak Kullanımı    

 Zamanında tamamlama

Ara Kontrol olarak belirlenmiştir.