Cts11182017

Last updateCum, 17 Kas 2017 9am

İçerikler

ÖZEL DERS PROGRAMI

İlk ders başarılı bir eğitim süreci için çok önemlidir. Bu yüzden ilk gününüzü mümkün olduğu kadar rahat atlatmanız için en basit hareketleri başarıyla yapana kadar tekrar ederek geçireceğiz. İlk olarak öğretmeniniz gözetiminde güvenli bir şekilde suya girerek ayaklarınızla havuz zeminine basacaksınız. Havuz kenarında yapacağınız nefes egzersizleri ile suya biraz daha alışacaksınız. Yaptığınız tüm egzersizleri havuz kenarına tutunarak yapacaksınız. 

İkinci aşamada öğretmeninizin yardımı ile suda yatay pozisyonda durmaya çalışıyorsunuz. Bu çalışma en kolay alışacağınız hareketlerin başında gelmektedir. Bu harekette rahat ettiğiniz andan itibaren aynı pozisyonda ayaklarınızı çırpmaya başlayacaksınız. Öğretmeniniz hala size yardım ediyor olacak. Bu iki aşamada da zorlandığınız kısımlarda size özel pek çok çözüm seçeneğimiz bulunmaktadır. Öğrencilerimizin tamamı bu çalışmaları ilk gün tamamlamaktadırlar.

İkinci gün bu çalışmaları tekrar ediyoruz ancak ilerleme hızınız ilk günden daha iyi olacak. Öğretmeniniz size önceden bilgi vererek kademeli olarak yardımı azaltacak ve en sonunda hareketleri tek başınıza yapmaya başlayacaksınız. Durumunuza göre iki ya da üç gün sadece ayak vuruşu çalışacaksınız.

İyice pekişen ayak vuruşu çalışmalarının ardından kollarınız da devreye girecektir. Beş gün içerisinde nefesinizi tutabildiğiniz süre boyunca kötü de olsa yüzmeye başlayacaksınız.

Sırada zorlu nefes çalışmaları var. Yapacağımız çeşitli egzersizlerle beş gün boyunca serbest stil yüzerken nefes alma becerinizi geliştirmeye çalışacağız. Nefes çalışmalarına paralel olarak  serbest stil yüzme tekniğiniz de gelişecek.

Belki üçüncü günde belki de beşinci günde kollarınızı da kullanarak yüzmeye başladığınızda artık herkesin hayali olan yüzmeden su yüzeyinde durabilme egzersizleri başlayacak. Aslında çok kolay olmasına rağmen tamamen sizin su içindeki rahat tavırlarınızla ilgili olan bu hareket için bolca deneme imkanımız olacak. On dersin sonunda da hedefimiz olan seviyeye ulaşacağız.

Yüzme Dersi Sonundaki Hedeflerimiz:

Hedef 1: Denizde boyunuzu geçen derinlikte iskele veya tekneden suya girmek, 4-5 metre yüzmek, suda durup geri dönmek,

Hedef 2: 16-20 metre uzunluktaki bir havuzda serbest stil yüzebilmek,

Yapacağımız on ders boyunca ne kadar erken bu iki hedefe ulaşırsak diğer yüzme çeşitleri ile o kadar çok ilgilenme imkanımız olacak. Böylelikle ikincil hedeflerimiz olan kurbağalama, köpekleme ve sırtüstü yüzme, isteyenler için suya çivileme ve balıklama atlama çalışmalarına zaman ayırabileceğiz.

Yapmayacaklarımız:

  • Öğretmeniniz sizi önceden uyarmadan elinizi bırakmayacak.
  • Suya atlamanız istenmeyecek.
  • Yaptığınız hareketi geliştirmeden bir sonraki adıma geçilmeyecek.
  • Alışkanlık oluşturmaması için yardımcı materyaller kullanmayacağız.
  • Ders programınız size özel olacağı için programda ileri gitmeniz veya geri kalmanız durumunda bir gruba bağlı olarak çalışmak zorunda kalmayacaksınız.